♣음악 산책/♬팝송

The Sound of Music-So long farewell

로지나2 2015. 5. 27. 14:51

 

So Long, Farewell

There's a sad sort of clanging

From the clock in the hall

And the bells in the steeple too,

And up in the nursery an absurd little bird

Is popping out to say "coo-coo",

복도의 시계에서 슬픈 종소리가 들려요.

첨탑의 종에서도요.

그리고 보육실 위쪽에선 우스광스런 작은 새가

“뻐국” 소리를 내려고 튀어 나오죠.

Regretfully they tell us,

But firmly they compel us

To say good-bye to you.

아쉽게도 하지만 또한 완고하게

그들은 우리에게,

당신에게 작별을 고하라고 말하고 강요해요.

So long, farewell. Auf wiedersehn, good night.

I hate to go and leave this pretty sight.

So long, farewell, Auf wiedersehn, adieu,

Adieu, adieu, to yieu and yieu and yieu.

안녕 안녕 또 봐요 잘자요

나는 이 멋진 광경을 두고 떠나고 싶지 않아요

안녕 안녕. 또 봐요. 안녕

안녕 안녕 여러분 여러분.

So long, farewell, Auivoir, auf wiedersehn.

I'd like to stay and taste my first cham-pagne

So long, farewell, Auf wiedersehn, good-bye.

Good-bye

안녕 안녕 안녕, 또 봐요

나는 남아서 나의 첫 삼페인을 맛보고 싶어요.

안녕, 안녕, 안녕, 또 봐요

나는 떠나며 한숨을 쉬고 작별을 고해요

안녕.

I'm glad to go

I cannot tell a lie

I flit, I float.

I fleetly flee. I fly

떠나는게 즐거워요.

나는 거짓말을 못하죠

나는 날고(flit은 야반 도주 한다는 뜻이 있음). 떠돌아요.

나는 획 도망쳐서 날아가죠.

The sun has gone to bed and so must I

So long, farewell, auf wiedersehn, good-bye

Good-bye

Good-bye

Good-bye !

햇님은 자러가고 나도 자러 가야해요

안녕 안녕, 또 봐요 안녕.

안녕,

안녕,

안녕 !

 

'♣음악 산책 > ♬팝송' 카테고리의 다른 글

The Sound of Music -Edelwiess  (0) 2015.05.29
United Breaks Guitars  (0) 2015.03.14
Somewhere My Love-Andy Williams  (0) 2015.03.13